1. خانه
  2. /
  3. -
  4. /
  5. تحریم علیه شرکت روسال بازار آلومینیوم

تحریم علیه شرکت روسال بازار آلومینیوم

-

به‌گفته‌ی شرکت ریوتینتو، درصورتی‌که بازار جهانی در پاسخ به جنگ روسیه و اوکراین، روسال را تحریم کنند، بازار جهانی آلومینیوم با افزایش بی‌سابقه قیمت این فلز نقره‌ای مواجه خواهد شد.
سیمون تامسون، رئیس هیأت‌مدیره شرکت ریوتینتو در نشست سالانه شرکت در استرالیا گفت: درصورتی‌که شرکت روسی روسال کاملاً تحریم شود، ‌اختلال جبران‌ناپذیری در بازار جهانی آلومینیوم به‌وجود خواهد آمد چراکه شرکت روسال یکی از بزرگترین صادرکنندگان آلومینیوم به اروپا محسوب می‌شود.

به‌گفته‌ی تامسون، این مسأله برای شرکت ریوتینتو مثبت خواهد بود چراکه قیمت آلومینیوم افزایش یافته و باعث افزایش سودآوری این شرکت خواهد شد.

با تحریم روسیه توسط استرالیا، ارسال آلومینا به این کشور از استرالیا با چالش‌های متعددی مواجه گردید. لذا در تاریخ 9 ماه آوریل سال جاری، شرکت آلومینای کوئینزلند (QAL) که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک روسال و ریوتینتو است، کاملاً تحت‌اختیار شرکت ریوتینتو قرار گرفت، البته با این شرط که با برداشته‌شدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه، شرایط قرارداد به حالت قبل از تحریم باز گردد یعنی روسیه نیز بر تولید QAL اشراف داشته باشد.

از تاریخ 12 ماه آوریل، شرکت روسال تولید انحصاری در QAL را به ریوتینتو واگذار کرده است. شرکت روسال به‌عنوان نخستین و بزرگترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم با درصد کربن پایین در جهان، تا قبل از جنگ میان اوکراین و روسیه نقش اول را در بازار جهانی آلومینیوم ایفا می‌نمود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات دیگر

فهرست